Avdelningar

lördag 24 januari 2009

Förstår dom inte att jag inte vill vara med och leka om det ska vara på andra villkor än mina egna?


Hej igen, allihopa!
Vet ni vad, alla mina älskade bloggläsare, idag har jag känt att jag har makten. Och, det är en helt cool känsla, faktiskt.
Vem hade kunnat tro för 1 år sedan att jag, som bara är nyligen vuxen, idag skulle ha makt över både internet, TV och en massa människor?
Jag skriver här på min blogg. Jag sitter i mitt underbara sovrum, med vita väggar och den skönaste säng man kan hitta. Jag sitter vid mitt enormt fina skrivbord och skriver på min alldeles egna dator,
Och, så kommer det andra människor och säger saker som dom tycker om mej.
Kan dom inte förstå att jag leker mina egna lekar, och att jag faktiskt inte vill leka på någon annans lekplats.
Om dom vill vara med mej och leka så måste dom göra det på min lekplats - där jag har makten.
Förstår dom inte att det är jag som bestämmer?
Det var jag som var först. Och, det är jag som har sista ordet.

Visst... jag säger saker varje dag som motsäger det jag sa dagen innan... Men, det är ju min plan. Min lek. Mina villkor.
Jag gör som jag vill. Och, jag kallar vem jag vill för vad jag vill.
Och, det ger verkligen inte dom rätten att tro att jag ska träffa dom öga mot öga och prata som vuxna människor med varandra.
Det är ju inte det som min blogg går ut på.
Kan dom inte förstå det?
Det är ju jag som bestämmer. Och, det är jättecoolt!

Jag ska vara med i TV också, och prata om det jag skrivit om på bloggen.
Men, bara om dom andra inte är med, och kan svara eller göra mej svarlös.
Jag har ju inte kunnat planera vad jag ska säga om jag inte vet vad dom tänker säga.
Och, det är omoget av dom att ens tro att jag ställer upp på det.

Ser ni, mina älskade bloggläsare, vilken idé jag har här?

F.ö har jag så mycket att göra idag, så jag blir alldeles snurrig. Och, det är så underbart roligt!

Vi hörs snart igen!
/Bella Lejonklo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar